tisdag 31 juli 2012

Nytt hotell!

Vi bokar nytt hotell....



Det är nämligen så att det hotellet som vi bokade tidigare ligger på flygplatsen, ett "sova ett par timmar"-hotell (som ligger innan passkontrollen) för de som mellanlandar. På det hotellet får man inte ta med sig allt sitt bagage, det är lite av ideén att bara komma dit med sitt handbagage utan att behöva checka ut, och sova några timmar för att sedan flyga vidare till sin slutdestination. Vi kommer dock att vara i Singapore i ca 30 timmar och gränsen för att inte checka ut sitt bagage är 24 timmar. Alltså, eftersom vi är där så "länge" måste vi checka ut vårt bagage och kan då inte bo på flygplatshotellet.
Men, vi hittade ett annat superbra hotell som känns riktigt bra!

Här http://www.grandmercureroxy.com.sg/ kommer vi att bo istället.

Det blir kanon och ännu bättre :0) nära till stranden, härlig pool och nära till lite shopping (om vi orkar).

3 kommentarer:

  1. Efter en natt på det hotellet kanske ni inte vill åka vidare till Australien;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha jo så kan det kanske bli :0) visst såg det fint ut?! Vi bokar nog det hotellet på hemvägen också :0)

      Radera
  2. Underbart! Klokt också tycker jag att göra deletapper av resan. Det blir nog annars väldigt jobbigt, både för barn och vuxna. Så resonerar t. ex den mamma jag intervjuade i artikeln "Sveriges mest beresta 4-åring", har du läst den?

    Jag reser till Australien bara med min mamma faktiskt. Tanken var att jag skulle ta med mitt yngsta barn (innan han fyller 2 år och måste ha/betala för egen flygstol) men vi har gjort bedömningen att det blir en allt för jobbig resa för honom när vistelsen bara är två veckor. Det skulle bli mer "pina" än nöje för honom. Det skulle vara ett egoistiskt val av mig att ta med honom, för att i alla fall ha något av mina barn med mig när semestrar hos en barnfamilj ...

    Jag kikar in här och följer er planering, och inte minst när det bär iväg! Kul!

    Hälsningar Rosita

    SvaraRadera