torsdag 26 juli 2012

STA travel

Vilken resebyrå! Vilken service! Vi har bokat våran resa genom www.statravel.se och vi är så nöjda. De har ordnat en bra resrutt till ett bra pris, och vi har fått bra service och hjälp precis när vi behövt det. I går var vi förbi deras butik på Vasagatan med våra pass för att beställa våra visum. Smidigt och enkelt gick det plus att vi fick mer information om våra flygningar, tex fick vi veta var i planet vi kommer att sitta när vi flyger London-Singapore, vi fick veta att Matilda kommer att få en liten säng på planet (det tackar vi för eftersom hon inte har eget säte!). Vi fick bra tips att ha med oss till Singapore och vi fick veta att det inte är några problem att ta med välling till Australien! Vi gick därifrån mycket nöjda!

Vi ordnade också ett internationellt körkort till Tobbe. Vi kommer oftast att ha tillgång till en bil när vi är i Adelaide :0) Vi lämnade in ansökningarna med foto i går och idag kom körkortet på posten, smidigt, enkelt och snabbt där också!

Allt går enligt planerna så här långt!

3 kommentarer:

  1. Härligt när allt flyter som det ska:-)

    SvaraRadera
  2. Hej Jenny!
    Tack snälla för din hälsning på min webbadress, det glädjer mig jättemycket att du har hittat till och gillar Globetrottermamma!

    Och åååh så roligt och spännande för er med en sådan fantastisk resa framför er. Skönt också att ni kan vara borta länge, med hänsyn till den långa flygresan. Härligt att ni har uppehälle via familj, det spararar ju på kostnaderna. Jag skulle väldigt gärna ta med mig familjen till Australien (ja, jag reser dit i oktober-november) men det blir för dyrt med fem flygstolar OCH uppehälle för minst tre veckor (ja det är naturligtvis en prioriteringssak). Jag reser tillsammans med min mamma för att hälsa på min tvillingsyster. Hon bor med sin sambo och två barn i en liten lägenhet så där kan inte min stora familj trycka in sig tyvärr.

    Jag kanske kan få intervjua dig efter hemkomst, som ett komplement till min personliga Australien reseberättelse? För att få ett större "barnperspektiv" på Australien-tipsen, Globetrottermamma är ju en "Resa med barn-webbsajt".
    :-)
    Om det är OK så återkommer jag till dig efter jag kommit hem från Australien. Jag bör komma hem strax innan er.

    Hälsningar Rosita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Rosita!
      Tack för din hälsning, vad roligt! Du får gärna intervjua mig efter hemkomst, det vore bara roligt att få dela med sig av våra upplevelser och att ge tips. Det passar ju bra då vi reser med alla barn.
      Vi hörs igen när du har kommit hem från din resa!
      Mvh Jenny

      Radera